یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

الگوریتم فرد (Fred Algorithm) – سال ۲۰۱۷

این الگوریتم در اولِ عمل خویش نامی‌نداشت و عنوانی برای آن تعیین نشده بود تا اینکه در توئیتر، گری (Gary IIIyes) این پیچیدگی را برطرف کرد و در جواب به یک کدام از یوزرها اظهار کرد همگی‌به روز‌هایی که از این به سپس منتشر می‌گردد و نامی ‌ندارد، اپلیکیشن آموزش سئو فِرد نامیده میگردد. ولی مراد ما از این الگوریتم، به‌روزرسانی که در تاریخ هفتم مارس 2017 منتشر شد‌ه‌است.
این الگوریتم کابوسی برای وب سایت‌های بی‌چگونگی (خصوصا تارنما‌هایی که از افیلیت مارکتینگ استعمال می‌نمایند) میباشد و در کنار الگوریتم E-A-T قصد داراست نتیجه ها کیفیت خوب‌تری را در دست یوزرها قرار دهد. اساسا الگوریتم شخص وب سایت‌هایی که موقعیت پایین را دارا‌هستند، پیدا می‌نماید و به درجه‌های ذیل‌خیس می‌فرستد تا دور و اطراف برای بقیه تارنما‌ها مهیا خواهد شد:
تبلیغات بیش‌ازحد دارا‌هستند.
محتواهای کوتاه ساخت و ساز می‌نمایند.
چگونگی لینک و پیوند یه خرده‌دارا هستند.
محتواها چگونگی مطلوبی ندارند.
تعداد متعددی لینک و پیوند افیلیت دارا هستند.
تبلیغات بیشتراز حد در محتواها به اکران درمی‌آورند.
مخاطبان تعاملی با محتواها برقرار نمیکنند.
همه‌این فاکتورها یا این که گاهی برخی از آن ها کافی‌ست که‌این الگوریتم سراغ تارنما شما بیاید.
الگوریتم مدیک یا این که طبی (Medic Algorithm) – سال ۲۰۱۸
الگوریتم مدیک یک الگوریتم عظیم و هسته‌ای میباشد که تارنما‌های متعددی را زیر تأثیر قرار اعطا کرد و سبب ساز به تغییرات متعددی در سکو‌بندی شد. دیدنی میباشد که‌این صرفا الگوریتمی‌میباشد که تنها یک حوزه و زمینه مشخص و معلوم را مقصود گرفته؛ حوزه پزشکی و احتمالاً ادله آن نگهداری یوزرها از داده ها پزشکی نادرست و غلط میباشد. این به‌روزرسانی در سال 2018 در همگی کشورها و کلیه لهجه‌ها اجرا شد و تمامی وب لاگ‌ها، وبسایت‌های پزشکی، مدل معاش و مشاورین سالم را مشتمل بر شد. هرچند نیمی‌از وب سایت‌هایی که پایین تأثیر قرار گرفتند هم موضوعاتی غیرپزشکی و تن درستی داشتند.
الگوریتم برت (BERT Algorithm) – سال ۲۰۱۸
الگوریتم برت تحت عنوان گران قدر‌ترین تغییر‌و تحول طی 5 سال پیشین معرفی گردیده که از هر 10 وبسایت بر روی یک کدام از تاثیر گذارده میباشد. این الگوریتم هم مانند الگوریتم رنک برین یک ماشین یادگیری میباشد؛ یک تکنیک متعلق به کانال عصبی که برای پردازش لهجه طبیعی به وجود آمده میباشد. واژه و کلمه BERT هم از حروف ابتدایی عبارات Bidirectional Encoder Representations from Transformers در معنای «رمزگذار دوطرفه اکران داده گردیده از مبدل‌ها» گرفته گردیده.
برت قادر است با دقت به لغات قبل و آتی به معنای کلمه و واژه پی چیره شود. به عبارت دیگر برای تشخیص معنا کلمه و واژه از متن و رابطه ها لغات در گزاره به کار گیری می‌نماید.
الگوریتم تلفن همراه فرست ایندکس (Mobile First Index Algorithm) – سال ۲۰۱۹
در قبلی تعداد بسیار متعددی از یوزرها گوگل فقط از ورژن دسکتاپ به کارگیری می‌کردند، با سپری شد مجال هرچقدر که جلوتر رفتیم درصد بیشتری از یوزرها به استعمال از ورژن گوشی وب سایت‌ها روی آوردند. آکادمی رایا پارس به همین برهان گوگل هم تمرکزش را بر روی ورژن گوشی وبسایت‌ها گذاشت و این زمینه تا حدی بدون شوخی شد که گوگل به طور رسمی اظهار کرد که ورژن گوشی سایتها در حق تقدم قراردارد و از روش ورژن تلفن همراه صفحه های را ایندکس می‌نماید.
الگوریتم E-A-T – سال ۲۰۱۹
گوگل با این راه که تارنما‌های حوزه سالم، مالی و حقوقی آلرژی بالایی دارا هستند و مستقیما با جان و متاع اشخاص راجع‌به می‌باشند، الگوریتمی‌را به عنوان E-A-T منتشر کرد. E-A-T در واقع مخفف سه واژه و کلمه Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness میباشد و به وضوح روی تخصص، اعتبار و اتکا تاکید داراست.
این الگوریتم در صدر صرفا روی وب سایت‌هایی که با سرمایه و معاش شما (YMYL) مشغول میباشند، what is seo متمرکز بود اما گفته می‌‌خواهد شد که گوگل قصد دارااست آن را به کلیه‌تارنما‌ها در کلیه حیطهها سرایت کردن دهد. سایتی که در موضوع‌های اسم‌برده‌گردیده کار می‌نماید، می بایست محتوا را به وضعیت ذیل ساخت‌و‌ساز نماید تا در نگاه این الگوریتم نمره بالایی داشته باشد و در جایگاه‌های بلندتر گوگل قرار بگیرد:
ساخت و ساز محتوا می بایست بوسیله شخص دارای تخصص و معتبری درج شده و موضوع کاری مرتبطی داشته باشد و مقاله به‌هیچ تیتر نسخه برداری نباشد. برای مثال در‌صورتی‌که در حوزه سالم شغل دارید، گوگل وقتی به شما سکو رفیعتر را می دهد که مولف‌ای که در زمینه ی داروها، تداخل آنها، تاثیرات آن و… مقاله می‌نویسد، دارای تخصص باشد تا جان یوزرها به خطر نیافتد.
وب سایت شما می بایست در حوزه تخصصی که کار دارید، قابل اتکا باشد. از دید گوگل و الگوریتم E-A-T، سایتی که در بین بقیه استحصال‌وکارها قابل پشت گرمی باشد، قادر است برای یوزرها هم باور را آماده نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.