آرشیو خرداد ماه 1401

اپليكيشن آموزش سئو

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

آمارهای جالب سئو ویدیوئی


در سرعت پرورش ویدیوهای آنلاین مکان هیچ شک وتردید و تردیدی نیست، البته پرسش اپلیکیشن آموزش سئو مهم این میباشد: شما چه گونه ویدیوهای خویش را با صرفه می کنید تا به دست مخاطبان مهم شما رسد؟ و به چه شکل در دو‌مین موتور جستجوی جهان (یوتیوب) آن را بهبود می‌دهید تا امتیاز بالاتری بگیرید؟

پژوهش 1.3 میلیون ویدئو در یوتیوب نشانه داده میباشد، هر چه یک کلیپ لایک، کامنت، بازدید کننده و اشتراک‌گذاری بیشتری بگیرد، امتیاز بالاتری خواهد گرفت (Backlinko)
فرصت ویدئوها در برگه اولیه یوتیوب به صورت معدل 14 دقیقه و 50 ثانیه میباشد. (Backlinko)
68.2٪ ویدئوهای برگه نخستین یوتیوب را ویدئوهایی HD تشکیل میدهند (Backlinko)
مطالب بلاگ دربردارنده ویدیو 53 درصد شانس بیشتری در به اکران درآمدن در شیت اولیه گوگل را دارا‌هستند (Search Engine People)
برخلاف تصور مردم، هیچ ارتباطی فی مابین مرتبه‌بندی یوتیوب و توضیحات کلیپ که در آن عبارات کلیدی قرار می دهند نیست. (Backlinko)
ویدیوهایی که در یوتیوب سبب ساز اضافه شدن یوزرها تازه میگردند، امتیاز بالاتری میگیرند.(Backlinko)
آمارهای جذاب seo محلی
46٪ همه جستجوهای گوگل مربوط به حصول‌وکارهای محلی میباشند (سئو Expert Brad)
25٪ اینترنت‌تارنما دستیابی‌وکارهای خرد تگ H1 ندارند (Fresh Chalk)
در 92 درصد جستجوهایی که اسم شهر و نوع استخراج‌وکار کاوش می گردد، وب سایت Yelp به اکران در میاید (Fresh Chalk)
76٪ افردی که با استعمال تلفن همراه استحصال‌وکارهای محلی نزدیکشان را کاوش می‌نمایند، قطعا کاسه یک روز به آن محل مراجعه می‌نمایند (Google)
28٪ جستجوهای محلی سبب به خرید گردیده است (Google)
داده های عددی مربوط به seo گوشی
30٪ جستجوهای انجام یافته با تلفن همراه مرتبط به یافت کردن جای خاصی بوده میباشد (Google)
58٪ جستجوها از روش موبایل‌های هوشمند شکل می گیرد (hitwise)
واحد سنجش کلیک شدگی ارگانیک در گوشی 50٪ کمتر از دسکتاپ میباشد (SparkToro)
51٪ یوزرها هنگام کاوش از روش تلفن همراه، شرکت‌ها و تولیدها جدیدی را پیدا کرده‌اند (Google).
درصورتی که در حاصل کاوش از روش گوشی سکو ۱ را به دست آورید، به صورت معدل 27.7٪ کلیک اخذ خواهید کرد و در‌صورتی‌که در حاصل کاوش از روش دسکتاب درجه ۱ را داشته باشید، معدل کلیک 19.3٪ خواهد بود (SEOClarity)
87٪ دارندگان تلفن همراه همپا روزمره از موتور کاوش به کار گیری می‌نمایند (Go-Globe)
اینک 20٪ همگی جستجوها مرتبط با کاوش صوتی میباشد (Search Engine Land)

بهینه سازی طاقت فرسا وجود ندارد، اصول آن را بدانید
در صورتی با قرائت این داده های عددی و ارقام مبتلا ناامیدی گردیده‌اید و فکر‌می‌کنید‌ هرگز نمی‌توانید به جایگاهی بالایی فی مابین جستجوها برسید، طاقت فرسا در غلط می باشید. یکی شیوه‌های بی آلایش بهبود تارنما برطرف کردن نیاز مخاطبان میباشد و این اساسی میباشد که همگی موتورهای کاوش میخواهند برسند. پس مخاطبان خویش را بشناسید و در جهت برطرف‌سازی نیازهای آنها قدم بردارید.

آموزش سئو موبایل از کجا آغاز می‌شود؟


نقطه‌ی ابتدایی فراگیری بهینه سازی برای تلفن همراه را ادراک مقام و مداقه با صرفه‌سازی اپلیکیشن آموزش سئو تارنما‌ها برای تلفن همراه می‌قدرت درنظر گرفت. شاید تعجب آور به‌لحاظ رسد؛ ولی اکثری از اشخاص هنوز هم به مرتبه‌ی التفات این بخش از دنیای بهینه سازی تارنما‌ها، با خبر نیستند.

شناخت و آشنایی الگوریتم‌های گوگل را نیز می‌قدرت گام بعدی در خط مش یادگرفتن seo برای تلفن همراه دانست. این الگوریتم‌ها می‌باشند که تارنما‌های متعدد را به گویش گوگل تعبیر و تفسیر کرده و منزلت و سکو‌ی آنها‌را انتخاب می‌کنند.

گام بعدی، در نظرگرفتن فاکتورهای بهینه سازی و اجرا اقداماتی در‌این راستاست. از مهمترین این فاکتورها، می‌قدرت تخت گاز تارنما اشاره داشت. به گواه داده های عددی، یوزرها و استعمال‌کنندگان از وب موبایلی، سرعت بار گذاری مطلوب برای تارنما‌ها را کمتر از یک ثانیه میدانند و هرچه این فرصت بیشتر به ارتفاع بیانجامد نارضایتی استفاده کننده ارتقا یافته و احتمال انصراف از مشاهده‌ی وبسایت و بیرون‌شدن از آن و مراجعه به وبسایت رقبا، بیشتر می گردد.

فاکتور دیگری که در فراگیری seo برای گوشی دارای اهمیت میباشد، شیوه‌ی اکران مطلوب مطالب و محتواهای متنی میباشد؛ به‌استدلال به کارگیری از برگه‌ اکران‌های به مراتب خرد‌خیس در تلفن همراه‌ها و همینطور به کارگیری‌ از شیت‌ اکران‌هایی با رزولشن زیر در تلفن همراه‌های مقرون به‌صرفه‌ی بازار، در هنگام بار گذاری این قبیل محتواها روی تارنما، می بایست یوزرها موبایل و مداقه آنها برای گوگل را در لحاظ گرفته و به نوع و سایز فونت متن، دقت ویژه‌ای خواهد شد.

از سایر فاکتورهای اساسی که در رضایت‌مندی یوزرها در دسکتاپ و تلفن همراه‌های گوشی و باقی‌ماندن در صفحه های تارنما و برطبق آن، بهبود seo و جایگاه‌ی تارنما تاثیرگذار میباشد، به کارگیری از محتواهای تصویری و ویدیویی میباشد که خلال خودداری از خسته‌کننده شدن گوشه و کنار تارنما، به ارتقاء بازدید یوزرها از تارنما نیز سبب ساز شود.

همینطور ناگفته نماند که عنایت و نازکی به کارگیری از محتواهای تصویری و ویدیویی در بهینه سازی گوشی، همواره بیشتراز دسکتاپ بوده میباشد؛ چرا‌که صفحه های موبایل‌های گوشی، از تنوع بسیار بیشتری در اندازه و سایز بهره مند می باشند و درنظرگرفتن نسبت تصاویر مطلوب و ساخت و ساز و دستکاری این محتواها برای آن ها به مراتب طاقت فرسا‌خیس و دشوارتر از صفحه های دکستاپ به شمار می‌رود.

راهنمای انتخاب کلمات در کیورد ریسرچ


به دنبال یک فرایند کلی برای کیورد ریسرچ را مشاهده می‌کنید که با استعمال از آن می‌توانید اپلیکیشن آموزش سئو لغت ها موردنظر خودتان را پیدا فرمایید. بنابراین می‌توانید یک استراتژی واژه کلیدی قادر داشته باشید و بتوانید به راحتی در واژه و کلمه کلیدی موردنظر خودتان رنک بگیرید.

گام اولیه: یک لیست از موضوعات اساسی برای استحصال و کارتان پیدا فرمایید
برای استارت روند، به کلماتی که می‌خواهید در آنان رنک بگیرید، مثل یک سطل تصور کنید. معمولا ۵ تا ۱۰ تاپیک متعدد پیدا میکنید که بیشترین مداقه را برای حصول و کارتان دارا هستند. آن‌گاه میتوانید از این تاپیک ها به کار گیری فرمایید تا بعدا لغات کلیدی تخصصی خیس را برای بیزنس خودتان پیدا فرمائید. در حالتی که که یک بلاگر بی آلایش می باشید، این سطل ها موضوعاتی میباشند که معمولا درخصوص آنان می نویسید و یا این که ممکن میباشد برای یک دکان محصولاتی باشند که از عنایت بیشتری بهره مند میباشند.

خودتان را به مکان استفاده کننده قرار دهید. چه موضوعاتی وجود دارا‌هستند که استفاده کننده شما به آن عشق مند میباشد و در عین حالا مقصود بیزنس شما هم می‌باشند؟ از جمله تاپیک‎ های یک کمپانی بازاریابی ممکن میباشد به تفصیل ذیل باشند:

بازاریابی درونگرا (21K)
نشانی اینترنتی مارکتینگ (19K)
بهینه سازی (214K)
بازاریابی شبکه‌های‌اجتماعی (71K)
ابزارهای بررسی بازاریابی (2K)
اتوماسیون بازاریابی (5K)
اعدادی که درون پرانتز می‌باشند، وسعت سرچ ماهیانه هر واژه و کلمه کلیدی میباشد. با استعمال از این عدد شما میتوانید متوجه گردید که هر مسئله تا چه اندازه فی مابین مخاطبین شما دوست داستنی میباشد و به یک‌سری عدد محتوا برای هر تاپیک (زیرمجموعه) نیاز دارید تا بتوانید در تاپیک موردنظر پیروز باشید. برای شناخت بیشتر با زیرمجموعه ها به قسمت آینده رجوع کنید

گام دوم: مالامال کردن سطل ها با لغات کلیدی
در حال حاضر که سطل های مهم خودتان را شناسایی نموده اید، فرصت آن رسیده که کلماتی را پیدا فرمائید که می‌توانند درون این سطل ها قرار بگیرند. این عبارات به عبارتی کلماتی می‌باشند که رنک به دست آوردن در آنان برای شما اصلی میباشد چون به احتمال زیاد مخاطب برای جستن جواب سوال های خودش، این کلمه ها را کاوش می نماید.

از جمله ما عبارت اتوماسیون بازاریابی که در مرحله قبلی پیدا کردیم را گزینش میکنیم و لغات مرتبطی که فکر‌میکنیم مخاطب ممکن میباشد آن‌ها‌را کاوش نماید را تحت عنوان زیرمجموعه آن در حیث میگیریم. به عنوان مثال این لغت ها ممکن میباشد به تفصیل پایین باشند:

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی
چطور از قابل انعطاف افزارهای اتوماسیون به کار گیری کنیم؟
اتوماسیون بازاریابی چیست؟
چطور متوجه شویم که به اتوماسیون بازاریابی نیاز داریم؟
اتوماسیون بازاریابی ایمیلی
برگزیدگان ابزارهای اتوماسیون
و …
در‌این مرحله غرض ما این وجود ندارد که لیست پایانی کلمه ها کلیدی خودمان را پیدا کنیم بلکه صرفا میخواهیم لیستی از کلماتی داشته باشیم که مشتریان احتمالی ممکن میباشد در ادامه آنان باشند. درپی این لیست را محصور میکنیم تا صرفا کلمه ها مرتبط را داشته باشیم. یک کدام از طرز هایی که می‌توانید از روش آن کلمه ها کلیدی مرتبط را پیدا نمایید، استعمال از کلماتی میباشد که تارنما شما از قبلی باطن آنها رنک دارااست. برای این شغل بایستی از ابزارهای محاسبه وبسایت مثل گوگل آنالیتیک یا این که Search Console استعمال فرمائید و کلماتی که در سرچ ارگانیک در آنها رنک گرفته اید را پیدا نمائید.

بهترین نکات در سئو تصاویر


3. فشرده سازی تصاویر
بار گذاری شیت ای که دارنده انبوهی از تصاویر با وسعت فراوان میباشد برای اکثر اوقات یوزرها کاری طاقت فرسا و طاقت راز بر است. اپلیکیشن آموزش سئو طبق گزارش تارنما HTTP Archive تصاویر به صورت میانگین 21% وسعت یک برگه را تشکیل میدهند. به همین برهان میباشد که توصیه ما فشرده سازی تصاویر پیش از آپلود آن‌ها در وبسایت میباشد. برای این شغل میتوانید از قابل انعطاف افزارهایی مانند فوتوشاپ یا این که ابزارهای آنلاینی مانند TinyPNG استعمال نمایید.

در شکل به کارگیری از وردپرس پلاگین WP Smush مورد پیشنهادی ماست. این پلاگین قوی به کاهش وسعت تصاویر سوای افت چگونگی آنهاست. در هر شکل ترجیحا از پلاگین ای استعمال فرمایید که شغل فشرده سازی تصاویر را در فارغ وب سایت و فارغ از به کارگیری از منابع سرور شما اجرا دهد. این سیرتکامل از ساخت‌و‌ساز توشه اضافه بر روی تارنما دوری می گردد.

ابزار پیشنهادی گوگل برای کلیه وبسایت ها اپ ImageOptim میباشد. این اپ مجانی برای Mac پیاده سازی گردیده، ولی دارنده ورژن های جایگزینی برای ویندوز و لینوکس نیز می باشد. این اپ خلال فشرده سازی دارنده قابلیت و امکان حذف داده های EXIF از عکس ها نیز میباشد. جهت حذف این اطلاعات میتوانید از ابزار بدون پول Verexif نیز به کارگیری نمائید. با حذف این اطلاعات از وسعت تصویر کاسته شود.

ولی نتیجه ها به دست فراهم نسبت به بقیه ابزارهای در دسترس چقدر عالی میباشد؟ درین راستا مبادرت به ایفا تستی کرده و 15 تصویر را در فرمت های JPEG و PNG گزینش نمودیم. این تصاویر در ابزار ImageOptim و دیگر ابزارهای شبیه پایین فشرده سازی قرار گرفتند. سود واحد سنجش کاهش وسعت تصاویر را به‌دنبال مشاهده میکنید:

Imageoptim: 69% (JPEG). 40% (PNG)

Shortpixel: 42% (JPEG). 59% (PNG)

Kraken.io: 13% (JPEG). 63% (PNG)

TinyPNG: 27% (JPEG). 65% (PNG)

Optimizilla: 27% (JPEG). 60% (PNG)

Imagify.io: 6% (JPEG). 1% (PNG)

Compressor.io: 42% (JPEG). 58% (PNG)

همانگونه که دیده می شود ابزار ImageOptim با اختلاف شایسته ترین ابزار فشرده سازی تصاویر برای فرمت JPEG میباشد. ولی در فشرده سازی PNG بدترین همت را نسبت به سایرین داشت. با این حالا بایستی داقت داشت که پیکربندی پیشفرض ImageOptim برای محافظت چگونگی PNG، 70% میباشد. برای دستیابی وسعت کمتر میتوانید این مقدار را تا 40% کاهش دهید.

با دقت به نتیجه ها به دست آمده در شرایط پیکربندی پیشفرض این ابزارها می قدرت فیض گرفت که Shortpixel یکی‌از شایسته ترین فشرده ساز ها باشد. این میتواند خبر خیر برای یوزرها وردپرس باشد، به این دلیل که این ابزار دارنده پلاگین ای برای این سیستم رئیس محتواست که به صورت بدون‌پول می اقتدار تا 100 تصویر را در ماه فشرده سازی نمود. همینطور این پلاگین دارنده آیتم ای برای فشرده سازی تیم جمعی تصاویر وبسایت میباشد.

تارنما Increasingly.com در گزارشی اعلام نمود که بعد از فشرده سازی تصاویر، سرعت بار گذاری آن تا 33% ارتقاء پیدا کرد. این سیرتکامل میتوانید مرتبه بهتری نیز با دقت به مفید بودن سرعت وب سایت در الگوریتم های سکو بندی گوگل، حصول فرمایید.

در‌حالتی که که عشق مند به آزمایش سرعت تارنما و دوراندیشی از شیوه اثر گذاری تصاویر بر روی آن می باشید توصیه می‌کنیم که وبسایت خویش را در ابزار PageSpeed Insights tool گوگل آزمایش نمایید.

4. به کارگیری از وکتور در اوضاع مناسب
طبق توضیحات گوگل وکتورها برای گونه های هندسی معمولی دربرگیرنده لوگوها، متون، آیکون ها و از این قبیل مطلوب می‌باشند. مزیت این تصاویر مراقبت چگونگی با هر مقدار زوم میباشد. به همین عامل وکتورها برای اکران باکیفیت تصاویر در سایزهای گوناگون مطلوب میباشند.

بخش اعظمی از وب سایت ها از وکتورها برای لوگو و بقیه اجزای گرافیکی و بی آلایش خویش به کارگیری می نمایند. فرمت SVG احتمالا مالامال طرفدارترین فرمت وکتور در اینترنت میباشد. این فرمت مبنی بر XML بوده و اکثر وقت ها مرورگرهای امروزی از آن هواخواهی می نمایند. بدون نوع مرورگر، دستگاه یا این که رزولوشن، تصاویر SVG بسیار روشن و بدیهی به حیث خواهند رسید، چرا‌که آن‌ها بر پایه ی پیکسل نیستند. شما میتوانید این تصاویر را در کاغذ نمایشی به اندازه کره زمین نیز سوای افت چگونگی به اکران بگذارید.

توصیه گوگل برای سئو SVG ها این سیرتکامل میباشد:

فولدر های SVG جهت کاهش سایز باید مینیفای شوند.
پوشه های SVG باید با GZIP فشرده سازی شوند.
ابزار پیشنهادی گوگل برای مینیفای کردن پوشه های SVG، ابزار svgo میباشد. در صورتی‌که عشق ای به رابط کاربری مبنی بر Command ندارید، می‌توانید از نرم افزار آنلاین SVGOMG یا این که برنامه ذیل مک Image Shrinker به کارگیری نمائید. هر کدام از این نرم افزار ها دارنده رابط کاربری با امکان Drag and Drop برای مینیفای کردن پوشه های SVG می باشند. ما به شخصه نرم افزار زیر اینترنت را سفارش میکنیم.

کلمات کلیدی طولانی یا کلمات کلیدی Long Tail چه هستند؟


درصورتی که جزو یوزرها بی‌شکیبایی میباشید و عشق و علاقه‌ای هم به درک کردن معنا کلمه ها کلیدی اپلیکیشن آموزش سئو زمانبر یا این که به عبارتی Long Tail Keywords ندارید و قرار میباشد یکسری ثانیه آنگاه این ورقه را ببندید پیشنهاد میکنیم که بدین تصویر ذیل را نگاهی نمائید زیرا قرار میباشد با امداد همین دایناسور، کلید بهبود سئوی وب سایت‌تان و رونق دستیابی‌و‌کارتان را به شما آرم دهیم.


هرچه به سمت دمِ دایناسور جنبش کنیم، نتیجه ها ظریف‌تری به دست میاوریم.

لغت ها کلیدی زمانبر یا این که اصطلاحاً لغات کلیدی Long Tail اگرچه یکی‌از تکنیک‌های نادر‌خیس مستعمل در کشور‌ایران میباشند، ولی به صورت باورنکردنی روشی حاذق به خواسته جذب ترافیک بیشتر برای تارنما‌ها محسوب می گردند. مقاله ها زیادی هم به خصوصیت‌های این کلمه ها و برتری آنان به لغت ها کلیدی کوتاه یا این که Head اشاره دارا هستند (توصیه میکنیم نوشته‌ی علمی اشکال لغت ها کلیدی بهینه سازی را استیناف فرمائید)؛ خصوصیت‌هایی مانند درجه‌بندی سهل و آسان‌خیس، حصول کلیک بیشتر و نرخ تبدیل بالای یوزرها که اما انتظار نداریم همین آغاز کلیه این‌ها را یکجا اعتقاد فرمایید!

ولی می بایست بگوییم که شما قبل از نیاز به به کار گیری از لغت ها کلیدی وقت گیر یا این که به عبارتی Long Tail Keywords تحت عنوان بخشی از استراتژی محتوا‌ی خویش، مطمئناً با سوال پایین روبرو میشوید.

به طبع بخوانید: چرا بایستی بر روی یکسری واژه و کلمه کلیدی تمرکز نمایید؟

سئوی Long Tail چیست؟
چنانچه پاره ای با لهجه انگلیسی آشنا باشید میدانید که Long Tail به معنای دُمِ داز میباشد. سئوی دم دراز اگرچه نام بامزه‌ای میباشد، ولی برای درک خوب آن نیاز به درکی عمیق‌خیس از استراتژی‌های متفاوت لغت ها کلیدی داریم. با جستجوی عبارات کلیدی متوجه می‌شویم که بیشتر کارشناسان seo و تولیدکنندگان محتوا به سه وجه یک واژه کلیدی تمرکز می‌نمایند (ولی شما هم می بایست همین فعالیت را بکنید!).

معیار کاوش: به معدل جستجوی یک کلمه و واژه کلیدی در یک مدت معین بوسیله یوزرها اینترنتی گفته می‌گردد. به صورت بالقوه هرچه ترازو جستجوی یک واژه کلیدی بیشتر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری را هم می توانید از روش آن به سایت خویش هدایت نمائید (ولی در حقیقت روایت مقداری مختلف میباشد؛ پیرو متوجه خواهید شد).
ترازو رقابت: برای فهم و شعور این مسئله می بایست به‌این سؤال جواب دهید. موفقیت در یک رقابت با بقیه اینترنت‌وب سایت‌ها برای قرار تصاحب کردن در سکو اولیه حاصل کاوش در یک کلمه و واژه کلیدی مشخص چقدر مشقت بار یا این که سهل وآسان میباشد؟
رابطه: رابطه بیشتر یک واژه و کلمه کلیدی با فرآورده، سرویس ها یا این که موردِ اینترنت‌وب سایت موجب میگردد تا اشخاصی که وبسایت شمارا از روش جستجوی آن واژه کلیدی پیدا کرده‌اند، ریلکس‌خیس به مشتری تبدیل شوند.
در پیشین متخصصان seo بر روی آن مجموعه از لغت ها کلیدی تمرکز می‌کردند که از معیار جستجوی بالایی منتفع بودند. در آن ایام رقابت چندان رنج در میان اینترنت‌وبسایت‌ها وجود نداشت و در فیض، قرار دریافت کردن در بین شیت‌ی در آغاز گوگل برای هر کلمه و واژه کلیدی شغل نسبتاً سادگی بود.

چرا سئوی OFF PAGE مهم است؟


با دقت به تغییر‌و تحول مداوم الگوریتم‌های گوگل برای مرتبه‌بندی تارنما، اکثری از کارشناسان seo معتقد میباشند اپلیکیشن آموزش سئو که سئوی OFF PAGE اثر بسیار متعددی در ارتقای سکو وب سایت داراست و مساله‌ی تغییر و تحول الگوریتم‌ها در معیار تاثیر بخشی پیوند‌سازی فرنگی تفاوتی ساخت و ساز نمی‌نماید.

گردآوری‌ای نظریه دارا هستند که حدود 50 درصد از seo را سئو آف پیج تشکیل می دهد. طبق پژوهش عواملی که بیشترین اثر را در درجه‌بندی وب سایت‌های گوناگون در موتورهای کاوش در سال 2020 داشته‌اند، می‌قدرت فهمید سئو آف پیج اثر بسیار متعددی در مرتبه‌دهی بوسیله موتورهای کاوش دارااست. یکی مهمترین عامل ها گزینش کننده در امتیاز اینترنت‌تارنما‌ها، پیوند‌سازی فرنگی میباشد.

تکنیک‌ های سئو آف پیج
تا این نصیب از مقاله با سئوی فارغ برگه و التفات آن آشنا شدید. درپی می خواهیم مهم ترین تکنیک‌‌های سئوی OFF PAGE را ذکر کنیم. این تکنیک‌ها را به‌دنبال تحقیق می کنیم:


ساخت و ساز انجمن در کانال‌های اجتماعی
یکی‌از مهمترین و شایسته ترین شیوه‌‌های اعمال سئو آف پیج، کار در کانال‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توئیتر، پینترست و دور و بر‌های شبیه میباشد.

گوگل که یک کدام از مهم ترین موتورهای کاوش میباشد و اعتبارسنجی آن اثر بسیار متعددی در با صرفه‌سازی وب سایت داراست، تعدادی مقطع پیش اظهار کرد تارنما‌هایی که در کانال‌های اجتماعی شغل دارا هستند از بها بالاتری منتفع میباشند.

برای کار در‌این بسترها خوب میباشد آغاز در کانال‌های اجتماعی متعدد پروفایل بسازید و بعد از روی هم گذاشتن تعداد متعددی کاربر، به ساخت‌و‌ساز محتوا راجع به اینترنت‌تارنما خویش یا این که کار آن بپردازید.

بعداز ساخت محتوای مربوط به وبسایت، شایسته ترین رویکرد برای یاری به سئو خارجی ساخت‌و‌ساز بک لینک و پیوند به مقصد وب سایت مدنظر، در تحت پست‌های کانال‌های اجتماعی میباشد.


بلاگ نویسی
بلاگ نویسی یک کدام از اصول مهم در اجرای سئوی سوا تارنما میباشد. وب لاگ‌ها چرا‌که به‌آسانی تولید میشوند و کاربری آن ها سهل و آسان‌خیس از اینترنت‌وب سایت میباشد، در مقایسه با وب سایت‌ها مخاطبان بیشتری دارا‌هستند. به همین عامل یکی شایسته ترین محل‌ها برای تولید پیوند فرنگی میباشند.

برای به چنگ آوردن شایسته ترین فیض و حصول بیشترین ترافیک تارنما، خوب میباشد وب لاگ‌های گوناگون با موضوعات مرتبط به شغل وب سایت ساخت‌و‌ساز نمایید. این وب لاگ‌ها بایستی از محتوای گرانبها و مرتبط منتفع باشند تا در ارتقاء ترافیک وب سایت و فیض‌گیری از سئوی آف پیج اثر گذار باشند.

بعد از تایپ کردن محتوا با یک سری انکر تکست (واژه‌ی دربردارنده لینک و پیوند) مرتبط به وبسایت خویش لینک و پیوند دهید و از این طرز در صدر بردن مرتبه تارنما موءثر باشید.

تولید تیم و انجمن‌های آنلاین
یک کدام از موثرترین تکنیک های offpage seo، تولید تیم و انجمن‌های آنلاین و شغل مربوط به وب سایت خویش در آنها میباشد. در انجمن‌های گوناگون مذاکره نام نویسی نمائید و با تکثیر محتوای مرتبط در آنان با یکسری واژه‌ی کلیدی به وب سایت خویش لینک و پیوند دهید.

بعد از تولید لینک و پیوند، مخاطبان را به تصویب حیث دعوت نمایید و با این عمل وبسایت خویش را برای آن لغت ها کلیدی که به‌تیتر انکر تکست مستعمل‌اند، باصرفه‌سازی نمایید.

همینطور میتوانید پس از شناسایی تیم‌ها و انجمن‌های مرتبط، در گفتگوی آنان کمپانی فرمائید و با تصویب یک حیث که از دید محتوایی با عمل وبسایت شما مرتبط میباشد، از روش کلمه و واژه کلیدی متعدد به صفحه ها وبسایت خویش لینک و پیوند دهید.

آپدیت فرد (Fred) گوگل چیست و چگونه از خطر جریمۀ آن در امان بمانیم؟


الگوریتم‌های گوگل همگی ندارند و یک کدام از یک کدام از جذاب ترند. اپلیکیشن آموزش سئو خویش اینجانب از زاویه رویت کرد یک مخاطب بی آلایش که روزمره یک‌سری کاوش با گوگل اجرا می ‌دهم خیلی ذوق زده میشوم که میبینم این موتور کاوش تا این حد به پندار یوزرها میباشد و همیشه در عملکرد میباشد که کاوش را برای آنان شل‌خیس کرده و حاصل خیر در مشت آنان بگذارد.

خب، در صورتی‌که یادتان باشد تا قبل از اینً در زمینه‌ی الگوریتم‌های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس‌خوار و کبوتر سخن کرده بودیم. در مقالۀ امروز نیز میخواهیم یک کدام از دیگر از این الگوریتم‌ها، یا این که خوب بیان‌کنم آپ تو دیت‌ها را نظارت کنیم. آپ تو دیت نسبتاً جدیدی که Fred اسم دارااست و یک شبه با تغییراتی که در مرتبه‌بندی وب سایت‌ها ساخت دلهره را به جان خیلی از کارشناسان بهینه سازی و وبمستران انداخت.

ماجرا الگوریتم شخص گوگل از کجا آغاز شد؟
روایت از این قرار بود که در 17 اسفند سال 95 (7 مارچ 2017) داد و فریاد‌ای در بین وبمستران به منش به زمین خورد و برخی وحشت‌زده به حاصل صفحۀ کاوش دیده دوختند. در آن فرصت قصه‌های دور از هم‌ای از تغییرات ساخت‌و‌ساز گردیده در حاصل موتور جستجوی گوگل به گوش می سید؛ ولی گوگل طبق معمول در زمینه‌ی تغییرات ساخت و ساز گردیده خاموش کرد و داده ها خاصی در دست وبمستران نگذاشت.

وبمستران این تغییرات را فیض به روز تازه الگوریتم می‌دانستند و به رمزگشایی آن پرداخته و اطلاعاتی را در دست دیگرافراد گذاشتند. در‌این نوشته‌ی علمی به رسیدگی این آپ دیت خوا‌هیم پرداخت؛ ولی بیایید نخستین نگاهی به قصه خیر چندان جذاب نامگذاری Fred بیاندازیم.

صحیح دو روز بعداز استارت تغییرات موتور جستجوی گوگل، طی یک جوک بی‌طعم اسم Fred برای این آپ تو دیت گزینش شد. روایت این جوک از آن‌جا آغاز شد که رایان جونز (رئیس سئوی Sapient Razorfish) در یک توئیت خاطرنشان کرد: "افرادی که با گری ایلایس (کارشناس پیشرفت موتور جستجوی گوگل) رفیق نیستند، به طبعً بی‌خبرند که وی کل چیزهایی که نام ندارند را fred صدا می زند. ماهی‌ها، انسان‌ها یا این که هرچیزی که فکرش را بکنید."

تگ Canonical چیست؟ کنونیکال چگونه به بهبود سئو کمک می‌کند؟


تگ کنونیکال (Canonical) برای شناسایی محتوای مهم به موتورهای کاوش به عنوان مثال گوگل اپلیکیشن آموزش سئو به عمل می‌رود. این تگ سبب می گردد محتوای حائز اهمیت و مرجع وبسایت مشخص و معلوم گردد و خطای محتوای تکراری در وب سایت ما ساخت و ساز نشود. ولی خطا در به کارگیری از این تگ قادر است جراحت‌ دور از شوخی به بهینه سازی اینترنت‌وب سایت برساند. در‌این نوشته‌ی علمی همپا ادمین‌وبسایت باشید تا نظارت کنیم که Canonical چیست؟ و چه طور بایستی از کنونیکال به کارگیری کنیم.

تگ کنونیکال (Canonical) چیست؟
در واقع تگی به اسم کنونیکال نداریم! کنونیکال یک مشخصه میباشد که در تگ link نوشته می‌شود و در نصیب head پوسته تارنما قرار میگیرد. یعنی باطن تگ link عبارت rel=canonical درج می شود. مقصود مهم به کارگیری از این تگ شناسایی محتوای ارجع و مهم به گوگل میباشد. این تگ هنگامی کاربرد پیدا می‌نماید که در وب سایت شما دو محتوای یکسان در دو نشانی گوناگون قرار گرفته باشند.

از آنجایی که گوگل به محتوای تکراری بسیار حساس میباشد و ممکن میباشد تکرار در تولید آن سبب پنالتی شدن وب سایت شما خواهد شد، خوب میباشد یکی‌از این محتواهای تکراری را تحت عنوان محتوای مهم معرفی نمایید.

استدلال استعمال از این تگ مدد کردن به گوگل میباشد! چون وقتی که ربات‌های گوگل به محتوای تکراری می ٰرسند نمی‌داند کدام یک را می بایست در نتیجه ها کاوش اکران دهند. این تگ به گوگل یاری می‌نماید محتوای مهمتر را شناسایی نماید.


چه وقتی محتوای تکراری ساخت و ساز می شوند؟
ممکن میباشد بگویید که در وب سایت شما هیچ محتوای تکراری نیست چون مدام مقاله ها تازه و متنوعی می‌نویسید! ولی معمولاً صفحه های تکراری به طور ناخواسته ساخت‌و‌ساز می شوند که در‌پی یکسری گزینه را نظارت میکنیم.

۱- ایفا کردن تارنما هم با نشانی http و https: در حالتی که اینترنت‌وبسایت شما با هر دو طریق گشوده می‌گردد پس اینترنت‌وب سایت شما دارنده صدها برگه‌ی تکراری میباشد!! این اختلال را بایستی هرچه سریع‌خیس به امداد ریدایرکت ۳۰۱ حل فرمائید.

۲- به کارگیری از محتوای بقیه اینترنت‌تارنما‌ها: در صورتی محتوایی را از سایتی اسکن کرده‌اید این شیت از وب سایت شما دارنده خطای محتوای تکراری میباشد.

۳- استعمال از نشانی جدا از هم برای گوشی: در شرایطی که نشانی صفحه های تارنما شما در گوشی و دسکتاپ متعدد‌ میباشد از جمله در شرایط دسکتاپ example.com و در گوشی mobile.example.com، تارنما شما دارنده صفحه های تکراری شد‌ه‌است.

۴- تغییر‌و تحول پارامترها در صفحه های دکان: در حالتی که با تغییر و تحول یک سری پارامتر در صفحه های دکان به کاغذ‌ی واحد برسید بازهم در گیر خطای محتوای تکراری گردیده‌اید.

در مواقعی که اورده شده معمولاً به طور ناخودآگاه خطای محتوای تکراری (Duplicate Content) تولید می شود. به‌این شکل که دو نشانی و Url گوناگون در درحال حاضر اکران یک محتوای واحد می باشند.

کدام فرمت برای جستجو گران مناسب تر است؟


فعلا که شما حالت جستجوی مرتبط برای وبسایت خویش را کشف نموده اید و در اکنون دریافت کردن ترافیک متناظر آن را برای تارنما خویش می باشید، میتوانید با پژوهش حریف های خویش استراتژی های جدیدی را بگیرید و این که بفهمید چه گونه کاوش ها مبتنی بر فرصت و جای تغییر تحول می نمایند یا این که چگالی عبارات کلیدی به چه شکل تهیه و تنظیم گردد؟

لغت ها کلیدیِ حریف
ممکن میباشد شما لغات کلیدی متعددی را گرد آوری نمایید. چه‌گونه می‌دانید که در صدر با کدام یکی از شغل نمائید؟ یک ایده بهتر این میباشد که آغاز عبارات کلیدی اصلی با وسعت جستجوی بالایی را پیدا نمائید که حریف های شما نتوانسته اند برای آن رنکی پیدا نمایند. در طرف دیگر سکه می‌توانید ملاحظه کنید حریف های شما با چه عبارات کلیدی رنک گرفته اند و آنها‌را در حق تقدم خویش قرار دهید. اولی ایده هنگامی بسیار بدرد میخورد که از حریف های خویش عقب می باشید و می‌خواهید در بعضا نصیب ها مجال از دست رفته خویش را جبران فرمایید، در‌این درحال حاضر استراتژی دوم موقعیت تهاجمانه دارااست که شما‌را در وضعیت رقابت سنگینی قرار می‌دهد که رقبای شما فعلا به خیر آن را ایفا میدهند.

لغات کلیدی بر پایه ی فصل
اگاهی در زمینه ی ترند های هر فصل میتواند یک مزیت فوق العاده برای استراتژی محتوای شما باشد. مثلا کسی در فصل‌تابستان در وب درپی بالتوی پشمی نمی‌گردد البته خیلی ها در پی تی‌شرت و جامه های تابستانه می باشند و یا این که در شهریور ماه پیش از استارت مکتب اکثری پیرو اسباب و اثاث التحریر میگردند. شما می‌توانید محتوای خویش را از گذشته مهیا نمائید و در طی مطلوب آن را تکثیر دهید و بدین شکل فشاری برای به موقع فراهم سازی محتوا به شما نمی آید.

عبارات کلیدی بر پایه ی ناحیه
شما میتوانید به صورت استراتژیک یک جای خاص را غرض قرار دهید به‌این شکل که عبارات کلیدی خویش را بر طبق شهر، استان و یا این که مرزوبوم در Google Keyword Planner محصور فرمایید، یا این که خویش شما در نصیب «interest by subregion» در Google Trends این داده ها را چک نمائید. بازرسی در امر بخش ها جغرافیایی می‌تواند به شما در بهبود محتوا یاری دهد و شل خیس بتوانید مشتریان خویش را پیدا نمایید.

کدام فرمت برای کاوش گران مطلوب خیس میباشد؟
در نصیب دوم راجع به خصوصیت های SERP حافظه گرفتیم. هم اکنون با این داده ها ما میخواهیم بفهمیم که کاوش گران برای واژه و کلمه کلیدی خاص خویش چه نوع اطلاعاتی را طلب می نمایند. فرمتی که گوگل برای اکران حاصل تعیین می نماید مطابق ذوق وسلیقه ی کاوش کنندگان میباشد و هر پرس جو، مخصوص میباشد. در حالی که هزاران نوع کاوش ممکن میباشد وجود داشته باشد، ۵ گروه بندی اساسی برای اکران دادن آن‌ها وجود دارااست.

جستجوی اطلاعاتی: کاوش کننده در ادامه اطلاعاتی مانند اسم یک تیم موسیقی یا این که ازتفاع ساختمان بلند به دنیا آمدن می شود.

بک‌ لینک چیست؟ تاثیر بک لینک بر سئو و نحوه ایجاد بک لینک


بک لینک و پیوند (Backlink) یکی پرکاربردترین واژگان گزینه به کار گیری در دنیای سئو موتورهای اپلیکیشن آموزش سئو کاوش میباشد. بخش اعظمی از عده ای که جدیدا سایت خویش را فعال سازی کرده‌اند احتمالا کلمه و واژه بک لینک و پیوند به گوششان خورده میباشد و در پی ادراک مضمون‌ و معنی پشت آن میباشند.بک لینک و پیوند چیست و پیوند سازی چه معنایی دارااست؟ بک پیوند عبارتست از پیوند‌های جان دار در بقیه تارنما‌ها که مخاطب با کلیک روی ‌آن ها به یکی صفحه های وبسایت شما هدایت می گردد.

در‌این مقاله آغاز به توضیح معنا بک لینک و پیوند خوا هیم پرداخت. آنگاه در امر عنایت بک لینک و پیوند‌ها، تفاوت بک لینک و پیوند عالی با بک لینک و پیوند بد و روش تحقیق بک لینک و پیوند های تارنما حرف خوا هیم کرد. در آخر طرز‌هایی را برای طرز اخذ بک پیوند‌های بیشتر به شما توصیه خوا‌هیم بخشید.


سایتت به بهینه سازی نیاز داره؟
هر سایتی برای درجه تصاحب کردن، به بهینه سازی نیاز داره. در‌حالتی که تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز آغاز کنی.
از اینجا آغاز کن
میخوام بیشتر خاطر بگیرم
بک لینک و پیوند چیست؟
بک‌ پیوند (Backlink) در واقع پیوند یا این که پیوندی میباشد از شیت‌ای در یک وبسایت به یک تارنما دیگر. در شرایطی‌که کسی در سایتش پیوند وبسایت شما‌را قرار دهد، شما یک بک‌ پیوند از آن‌ وب سایت گرفته‌اید و در شرایطی که شما لینک و پیوند آن‌ها‌را در سایتتان بگذارید، یک بک‌لینک و پیوند به آن ها داده‌اید. اسم دیگر بک پیوند، پیوند‌های ورودی میباشد.

قبل از پیدایش موتورهای کاوش، بک پیوند‌ها صرفا یک المان ناوبری بودند. با ظهور موتورهای جستجوی متعدد، این المان ابتدایی عنایت حیاتی برای بهینه سازی وبسایت‌ها پیدا کرد. در قسمت آینده بدین مورد بیشتر خوا‌هیم پرداخت.


بک لینکها المانی حیاتی در پیمایش صفحه های اینترنت به وسیله یوزرها می باشند.
چرا بک‌لینک و پیوند‌ها اصلی می باشند؟
بک‌پیوند‌ها کلاً از ۳ جنبه اثر گذار و اساسی‌اند:

1. اثرگذار در درجه‌بندی
موتورهای کاوش به عنوان مثال گوگل، بک‌پیوند‌ها را به دیده رای پشت گرمی یوزرها میبینند. با این طریقه می‌قدرت اعلام کرد سایتی که رای پشت گرمی بیشتری داشته باشد، از شانس بیشتری برای جایگاه دریافت کردن در گوگل برخوردار‌است.


بک لینک و پیوند رای پشت گرمی در گوگل
نتیجه ها پژوهش ها مرتبط نیز گویای همین دستور میباشد. در تحقیقاتی که روی اثر بک‌پیوند روی جایگاه وب سایت‌ها صورت گرفته، حاصل علامت دهنده رابطه بی واسطه و قدرتمند تعداد بک‌پیوند یک تارنما از دامنه‌های واحد، با ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجوی آن تارنما دارااست. بک پیوند‌های باکیفیت سبب ساز به ارتقا مرتبه یک وبسایت در حاصل جستجوی گوگل می شوند. علی‌رغم تغییرات وسیع و همیشگی در الگوریتم گوگل، ایجاد کرد بک لینک و پیوند‌های کیفیت خوب همچنان بسیاری از استراتژی‌های seo را تشکیل می دهد و پیوند ‌سازی مفید یکی‌از ملزومات در بهبود بهینه سازی تارنما و ارتقاء جایگاه گوگل میباشد.

2. بهبود قابلیت چشم شدن
موتورهای کاوش با نظارت صفحاتی که تا قبل از این شناسایی کرده‌اند و تحقیق پیوند‌های جانور در آن ها به کشف صفحه ها و محتوای نو میپردازند. ازآنجاکه گوگل و دیگر موتورهای کاوش به صفحه های پربیننده و پر اسم و رسم بیشتر از سایر وب سایت‌ها راز میزنند، در صورتیکه وبسایت شما بک‌لینکی از یک وبسایت یا این که یک برگه پر بازدید داشته باشد، احتمال چشم شدنش بوسیله گوگل بیشتر میشود.