پنجشنبه ۱۲ تیر ۰۴

تگ Canonical چیست؟ کنونیکال چگونه به بهبود سئو کمک می‌کند؟


تگ کنونیکال (Canonical) برای شناسایی محتوای مهم به موتورهای کاوش به عنوان مثال گوگل اپلیکیشن آموزش سئو به عمل می‌رود. این تگ سبب می گردد محتوای حائز اهمیت و مرجع وبسایت مشخص و معلوم گردد و خطای محتوای تکراری در وب سایت ما ساخت و ساز نشود. ولی خطا در به کارگیری از این تگ قادر است جراحت‌ دور از شوخی به بهینه سازی اینترنت‌وب سایت برساند. در‌این نوشته‌ی علمی همپا ادمین‌وبسایت باشید تا نظارت کنیم که Canonical چیست؟ و چه طور بایستی از کنونیکال به کارگیری کنیم.

تگ کنونیکال (Canonical) چیست؟
در واقع تگی به اسم کنونیکال نداریم! کنونیکال یک مشخصه میباشد که در تگ link نوشته می‌شود و در نصیب head پوسته تارنما قرار میگیرد. یعنی باطن تگ link عبارت rel=canonical درج می شود. مقصود مهم به کارگیری از این تگ شناسایی محتوای ارجع و مهم به گوگل میباشد. این تگ هنگامی کاربرد پیدا می‌نماید که در وب سایت شما دو محتوای یکسان در دو نشانی گوناگون قرار گرفته باشند.

از آنجایی که گوگل به محتوای تکراری بسیار حساس میباشد و ممکن میباشد تکرار در تولید آن سبب پنالتی شدن وب سایت شما خواهد شد، خوب میباشد یکی‌از این محتواهای تکراری را تحت عنوان محتوای مهم معرفی نمایید.

استدلال استعمال از این تگ مدد کردن به گوگل میباشد! چون وقتی که ربات‌های گوگل به محتوای تکراری می ٰرسند نمی‌داند کدام یک را می بایست در نتیجه ها کاوش اکران دهند. این تگ به گوگل یاری می‌نماید محتوای مهمتر را شناسایی نماید.


چه وقتی محتوای تکراری ساخت و ساز می شوند؟
ممکن میباشد بگویید که در وب سایت شما هیچ محتوای تکراری نیست چون مدام مقاله ها تازه و متنوعی می‌نویسید! ولی معمولاً صفحه های تکراری به طور ناخواسته ساخت‌و‌ساز می شوند که در‌پی یکسری گزینه را نظارت میکنیم.

۱- ایفا کردن تارنما هم با نشانی http و https: در حالتی که اینترنت‌وبسایت شما با هر دو طریق گشوده می‌گردد پس اینترنت‌وب سایت شما دارنده صدها برگه‌ی تکراری میباشد!! این اختلال را بایستی هرچه سریع‌خیس به امداد ریدایرکت ۳۰۱ حل فرمائید.

۲- به کارگیری از محتوای بقیه اینترنت‌تارنما‌ها: در صورتی محتوایی را از سایتی اسکن کرده‌اید این شیت از وب سایت شما دارنده خطای محتوای تکراری میباشد.

۳- استعمال از نشانی جدا از هم برای گوشی: در شرایطی که نشانی صفحه های تارنما شما در گوشی و دسکتاپ متعدد‌ میباشد از جمله در شرایط دسکتاپ example.com و در گوشی mobile.example.com، تارنما شما دارنده صفحه های تکراری شد‌ه‌است.

۴- تغییر‌و تحول پارامترها در صفحه های دکان: در حالتی که با تغییر و تحول یک سری پارامتر در صفحه های دکان به کاغذ‌ی واحد برسید بازهم در گیر خطای محتوای تکراری گردیده‌اید.

در مواقعی که اورده شده معمولاً به طور ناخودآگاه خطای محتوای تکراری (Duplicate Content) تولید می شود. به‌این شکل که دو نشانی و Url گوناگون در درحال حاضر اکران یک محتوای واحد می باشند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.