دوشنبه ۲۳ خرداد ۰۱ ۰۹:۳۳
الگوریتمهای گوگل همگی ندارند و یک کدام از یک کدام از جذاب ترند. اپلیکیشن آموزش سئو خویش اینجانب از زاویه رویت کرد یک مخاطب بی آلایش که روزمره یکسری کاوش با گوگل اجرا می دهم خیلی ذوق زده میشوم که میبینم این موتور کاوش تا این حد به پندار یوزرها میباشد و همیشه در عملکرد میباشد که کاوش را برای آنان شلخیس کرده و حاصل خیر در مشت آنان بگذارد.
خب، در صورتیکه یادتان باشد تا قبل از اینً در زمینهی الگوریتمهای پاندا، پنگوئن، مرغ مگسخوار و کبوتر سخن کرده بودیم. در مقالۀ امروز نیز میخواهیم یک کدام از دیگر از این الگوریتمها، یا این که خوب بیانکنم آپ تو دیتها را نظارت کنیم. آپ تو دیت نسبتاً جدیدی که Fred اسم دارااست و یک شبه با تغییراتی که در مرتبهبندی وب سایتها ساخت دلهره را به جان خیلی از کارشناسان بهینه سازی و وبمستران انداخت.
ماجرا الگوریتم شخص گوگل از کجا آغاز شد؟
روایت از این قرار بود که در 17 اسفند سال 95 (7 مارچ 2017) داد و فریادای در بین وبمستران به منش به زمین خورد و برخی وحشتزده به حاصل صفحۀ کاوش دیده دوختند. در آن فرصت قصههای دور از همای از تغییرات ساختوساز گردیده در حاصل موتور جستجوی گوگل به گوش می سید؛ ولی گوگل طبق معمول در زمینهی تغییرات ساخت و ساز گردیده خاموش کرد و داده ها خاصی در دست وبمستران نگذاشت.
وبمستران این تغییرات را فیض به روز تازه الگوریتم میدانستند و به رمزگشایی آن پرداخته و اطلاعاتی را در دست دیگرافراد گذاشتند. دراین نوشتهی علمی به رسیدگی این آپ دیت خواهیم پرداخت؛ ولی بیایید نخستین نگاهی به قصه خیر چندان جذاب نامگذاری Fred بیاندازیم.
صحیح دو روز بعداز استارت تغییرات موتور جستجوی گوگل، طی یک جوک بیطعم اسم Fred برای این آپ تو دیت گزینش شد. روایت این جوک از آنجا آغاز شد که رایان جونز (رئیس سئوی Sapient Razorfish) در یک توئیت خاطرنشان کرد: "افرادی که با گری ایلایس (کارشناس پیشرفت موتور جستجوی گوگل) رفیق نیستند، به طبعً بیخبرند که وی کل چیزهایی که نام ندارند را fred صدا می زند. ماهیها، انسانها یا این که هرچیزی که فکرش را بکنید."
- ۱۴ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر