چهارشنبه ۱۴ خرداد ۰۴

اجازه گوگل برای استفاده از FAQ در محتواهای غیر سوال و جواب


درین خبر، جان مولر توضیح می دهد که چه‌طور از داده‌های ساختاری سوال‌های اپلیکیشن آموزش سئو متداول (FAQ) برای محتواهایی که پوسته سوال‌وپاسخ ندارند هم در روزنگار محتوا روزمره وب سایت به کار گیری کنیم.

در‌این نوشته ی علمی با مطالب پایین آشنا می شوید:
درمورد داده ساختار یافته‌ی FAQ بیشتر بدانید
FAQ یا این که سوالهای متداول مخفف (Frequently Asked Questions) میباشد. این نوع از داده‌های ساختاریافته در واقع نوعی محتواست که به بخشی از صفحۀ اینترنت اضافه می‌گردد و سوال ها متداول یوزرها دربارۀ آن محتوا را اکران می دهد. این داده‌های ساختاریافته قطعه کدی می باشند که شما در تارنما خویش قرار می‌دهید تا در ریچ ‌اسنیپ نتیجه ها گوگل برای یوزرها اکران داده گردد.
محتوای سوال‌های متداول هم در پوسته یک برگه بی نقص از سوال و جواب یا این که قسمت کوچکی از یک کاغذ اکران داده می‌گردد. یکی خصوصیت‌های بهتر به کار گیری از داده ‌ساختاریافته این میباشد که دو تا سه موازی فضای حاصل جست‌وجو گوگل را میگیرد. تخصیص بیشتر فضای حاصل گوگل به تارنما شما سبب حذف یک یا این که دو حریف گردد.

نحوۀ به کار گیری از داده‌های ساختاریافته سوال‌های متداول
تاوقتی‌که همینطور سوالی از جان مولر پرسیده نشده بود، به کارگیری از اسکیمای سوالهای متداول تنها برای محتواهایی با هیبت سوال وپاسخ و انجمن‌های اینترنت متداول بود. با عنوان کردن این پرسش قرار میباشد بدین فیض برسیم که آیا استعمال از محتواهایی که بخشی از متن آن برچسب FAQ دارااست و دارنده لیستی از پرسش و پاسخ میباشد، انواع داراست یا این که نه؟ جواب این پرسش در شیوه نامه به کار گیری از FAQ منتشر گردیده بوسیله گوگل نیست

در‌این شیوه نامه آمده میباشد:
«صفحۀ سؤالات متداول (FAQ) دربردارنده فهرستی از سؤالات و جواب‌های مرتبط با یک زمینه خاص میباشد. صفحه ها سوال‌های متداول که به‌صحت با امر کد FAQ نشان‌گذاری گردیده‌اند، ممکن میباشد در ریچ اسنیپت نتیجه ها جست وجو گوگل شانس اکران بیشتری داشته باشند.»

آیا می‌اقتدار از FAQ برای محتوایی با پوسته غیر سوال های متداول بهره برد؟
پرسش این چنین پرسیده شد:

آیا قادر خواهیم بود از اسکیما FAQ برای آرم‌گذاری نصیب‌های گوناگون یک محتوا که پرسش و جواب دارا‌هستند اما مشابه فهرست‌های رایج از سوالهای متداول نیستند، به کارگیری کنیم؟ مثلا، یک محتوای وب لاگ پست ممکن میباشد ده تیتر در نصیب‌های متفاوت و یک‌سری پرسش و جواب در متن داشته باشد.

جان مولر از گوگل جواب اعطا کرد:

«اینجانب سندها قانونی را مجدد نظارت کردم. این سندها مدام یک راهنمای عالی برای پاسخ به‌این سوال های میباشد. اطلاعاتی که در نصیب سوال‌های متداول و داده‌های ساختاریافته قرار میگیرد می بایست به عبارتی داده ها در محتوای ورقه وجود داشته باشد. درواقع زمانی فردی از آن برگه بازدید می‌نماید می بایست هم سؤال و هم جواب را در متن ببیند حتی در شرایطی‌که سؤالات و جواب‌ها در بخش‌های متفاوت برگه باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.