دوشنبه ۰۵ خرداد ۰۴

چند گزارش مهم گوگل آنالیتیکس برای سئو


یک استراتژی بهینه سازی غالب، باید هموراه گزینه رصد بوده و داده های آن نظارت گردند. شم ششم اپلیکیشن آموزش سئو شما در هنگام تصمیم گیری برای خرید یک کفش شاید به حیث خوب بیاید، البته در هنگام طراحی برنامه برای seo ابدا مطلوب وجود ندارد. گوگل آنالیتیکس منبع بی نیاز از داده هاست و مهمتر از همگی بدون‌پول نیز میباشد.


با این هم اکنون اکثری از اشخاص حاذق به فایده بردن از آحاد داده های آن نیستند و فقط به طور گذری از گزارشات آن به کار گیری می نمایند. مثلا درجه لغت ها کلیدی در حاصل کاوش میتواند گزارش جذابی برای شما و مشتریانتان باشد، ولی در طرح ریزی های بعدی seo خیلی تاثیرگذار وجود ندارد.

برای طرح ریزی عالی بهینه سازی و توفیق بیشتر در آن نیاز میباشد که داده های کاربردی تری را آیتم چک قرار داده و از آن‌ها به کارگیری کنیم. مورد ها متعددی ار این داده های وجود دارا‌هستند، البته درین پست ما قصد داریم که مهم ترین و کلیدی ترین گزارشات گوگل آنالیتیکس را که در افزایش بهینه سازی نقش مهمی دارا هستند را معرفی کنیم.

بخش اعظمی از این گزارشات را می شود به شکل سفارشی تری تبدیل کرد که متناسب با نیازهای شما و مشتریانتان باشد. با ادامه مقاله همراهمان بمانید تا قدرتمند به محاسبه ظریف کارایی های seo خویش باشد.

1. جستجوی ارگانیک
مسیر: Acquisition > Overview > Organic Search

این بخش به عنوان مثال بخش های بدیهی در گوگل آنالیتیکس میباشد که بخش اعظمی از اشخاص با آن آشنا می باشند. برای رفتن بدین بخش آغاز در منوی Acquisition آیتم Overview را گزینش نمایید. درین برگه نو خلاصه ای از برگزیدگان ورودی های طبیعی خویش را مشاهده کرده و جزییاتی را درباره وسعت ترافیک، اخلاق و رفتار یوزرها و نرخ تبدیل از هر منبع را مشاهده می‌کنید.

با کلیک بر روی غربال Organic Search داده های تارنما را بر مبنای موتورهای کاوش مشاهده خواهید کرد. دوستداشتنی ترین صفحه ها فرود ارجاع گردیده از موتورهای کاوش، خلاصه ای لغات کلیدی کاوش گردیده، موتورهای جستجویی که بیشتری ترافیک را ساخت و ساز کرده اند، صفحه ها خروج، بانس ریت و دیگر داده ها را می‌توانید در اینجا مشاهده و ارزیابی فرمایید.

در خصوص بانس ریت بیشتر توجه کرده و صفحه های را یک به یک رسیدگی فرمائید. صفحاتی که بانس ریتی فراتر از حد میانگین تارنما دارا هستند را غیر وابسته کرده و انگیزه این موضوع را بیابید. تجارب کاربری آن صفحه های را آزمایش و اصلاحیه های موردنیاز را در آنان انجام نمائید.



2. صفحه ها فرود و تیتر صفحه های
مسیر: Behavior > Site Content > Landing Pages

یکی‌از مشکل ها گوگل آنالیتیکس در بخش لغات کلیدی این میباشد که در اکثری از کاوش ها واژه و کلمه کلیدی کاوش گردیده بوسیله مخاطب معین وجود ندارد. این آیتم در حالتی پیش می‌آید که استفاده کننده از موتور جستجوی گوگل در موقعیت پروتکل HTTPS استعمال کرده یااینکه بعداز داخل شدن به حساب خویش، مورد پنهان کردن این داده ها را تیک زده باشد. متاسفانه راه و روش حلی برای این قضیه نیست، ولی راه‌حل جایگزینی میباشد که می شود به شکلی در این مورد به ما یاری دهد.

با رفتن به بخش صفحه ها فرود میتوانید صفحاتی را که بیشترین ورودی را از حاصل طبیعی کاوش دارا‌هستند را بیابید. با مشاهده صفحه ها فرود و عباراتی که آن صفحه های در آن سئو گردیده اند، نسبتاً میتوانید آنالیز کوچکی درباره عبارات گزینه کاوش داشته باشید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.