چهارشنبه ۲۲ تیر ۰۱ ۰۹:۴۹
البته حال مهمترین کاری که می بایست ایفا دهیم این میباشد که ببینیم چطور بایستی بانس ریت را احتساب کنیم. اپلیکیشن آموزش سئو به عبارتیطور که پیشتر اشاره کردیم مهمترین قضیه در احتساب بانس ریت معیار تعامل مخاطب میباشد و به همین ادله از لحاظ گوگل در حالتی که کاربری که وارد شیتای از وبسایت شما گردیده تعاملی نداشته باشد و اقدامی ایفا ندهد، یک واحد به نرخ پریدن شما اضافه گردد.
قبل از پژوهش طریق احتساب بانس ریت bounce rate در گوگل آنالیتیکس بایستی ببینیم که مفهوم تعامل چیست. تعامل یا این که Interaction در واقع به معنای این میباشد که محتوای شما توانسته استفاده کننده را متقاعد نماید تا اقدامی را ایفا دهد یا این که نه. در گوگل آنالیتیکس بهطور کلی سه نوع تعامل داریم که مشتمل بر مفاد ذیل میگردد:
بازدید صفحه های (Pageviews): بدونشک در صورتی یک بازدید از صفحه های بوسیله استفاده کننده اجرا دهد، یعنی اینکه این مخاطب به صفحه ها دیگر رمز نزده و در سود می بایست جزو بانس ریت قرار گیرد. البته در شرایطیکه طبق داده های عددی ببینیم که همین مخاطب تعدادی Pageviews دارااست، متوجه میشویم که در نرخ پریدن ما تاثیری نخواهد داشت.
اتفاق ها (Events): حادثه ها و اتفاق ها موردنظر دراین قسمت به معنای اقدامات و رفتارهای تصویب گردیده مخاطب در تارنما. بهطور پیشفرض هیچ ایونتی در گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) نیست و بایستی به امداد گوگل تگ منیجر آنهارا ساخت و ساز فرمایید.
تراکنش (Transaction): تراکنشهای مالی یوزرها نیز مانند بازدید از صفحه ها متفاوت می ماند؛ چراکه مخاطب به سبد خرید رفته و بعداز پایانی کردن توصیه خویش وارد برگه پرداخت می گردد. بر همین اصل نرخ پرشی چهره نداده میباشد و این قضیه بانس ریت شمارا کاهش می دهد.
حالا درصورتی که استفاده کننده هیچکدام از موردها بالا را نداشته باشد، به طور طبیعی علامت می دهد که از وب سایت و کاغذ موردنظر سوای هرگونه اقدامی بیرون گردیدهاست و می بایست بانس ریت آن براساس فرمول ذیل به حساب آوردن گردد:
(Bounce Rate = Bounces / Total Visitors x100)
این فرمول تماما معمولی میباشد و میبینیم که نرخ پریدن از تقسیم تعداد اشخاص بیرون گردیده از وب سایت یا این که کاربرانی که تعاملی نداشتهاند به تعداد تمام بازدیدکنندگان به دست میاید.
اثر بانس ریت در seo
بانس ریت bounce rate برهان مهمی میباشد البته خطرناک وجود ندارد! جذاب میباشد بدانید آنقدرها که شما و حتی کارشناسان می پندارید نرخ پریدن روی درجه وبسایت اثر منفی ندارد. برخلاف تصوری که وجود دارااست و خیلیها فکرمیکنند بانس ریت تحت نشان توفیق در بهینه سازی میباشد، البته حقیقتا اینطور وجود ندارد.
از آنجایی که در اندازهگیری نرخ پریدن در گوگل آنالیتیکس تنها یوزرها ورودی از موتورهای کاوش ملاک نیستند و مجموع کسانی که وارد وبسایت میشوند روی بانس ریت موثرند، در سود نمیاقتدار خیلی به نرخ پریدن احتسابگردیده اکتفا کرد.
اما این توضیحات نباید سبب ساز گمراهی شما گردد، به این دلیلکه بانس ریت بهشکل غیرمستقیم روی بهینه سازی موءثر میباشد و در نظرنگرفتن آن می تواند خطرناک باشد! به طبع بایستی نظارت فرمائید که چرا یوزرها فارغ از تعامل یا این که مبادرت موردنظر از وب سایت بیرون میگردند و در حالتی که مشکلی وجود دارااست در اسرع وقت آن را برطرف نمایید.
مثلا یکی دست اندرکاران بسیار اساسی در بهینه سازی وب سایت، زمینه سرعت وب سایت میباشد. خب فکر کنید که در شرایطیکه وب سایت شما نماید باشد یا این که صفحه ها آن دیر بار گذاری شوند، به طور طبیعی نرخ پریدن شما فراتر میرود و این علامت میدهد که seo وبسایت شما نیز بهتر وجود ندارد.
آیا نرخ پریدن بالا مدام نشان بدی میباشد؟
در ارتباط این قضیه نمیقدرت با قطعیت حیث بخشید، به عبارتیطور که نمیقدرت بیان کرد بانس ریت ذیل مدام بهتر میباشد. انگیزه مسئله این میباشد که پیشتر نیز گفتیم بانس ریت به دست اندرکاران متعددی بستگی داراست و برای مثال با تعریف و تمجید Eventها میقدرت تا حد متعددی معیار نرخ پریدن را کم و بیش کرد. یا این که ممکن میباشد کد آنالیتیکس موردنظر دو توشه در وب سایت به کاربرده گردیده باشد. خلال اینکه مورد عمل وبسایت شما دراین قسمت عنایت متعددی داراست.
دلایل ارتقا BOUNCE RATE چیست؟
درحال حاضر مجال آن رسیده که ببینیم دست اندرکاران موءثر بر ارتقا بانس ریت که چند توشه در مقاله به آنان اشاره کردیم، کدام مورد ها میباشند. بیایید یک مسیر یا این که مسافرت را برای مخاطبی که وارد وبسایت ما گردیده در لحاظ بگیریم. از آغاز تا آخر چه مواقعی قادر است سبب ساز خواهد شد که استفاده کننده موردنظر فارغ از هیچ اقدامی خیلی زود وبسایت مارا رخنه نماید؟ درپی به مهم ترین دلایل ارتقاء Bounce Rate خواهیم پرداخت.
- ۱۶ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر