چهارشنبه ۱۷ فروردین ۰۱ ۱۳:۰۹
خب احتمالاً خودتان تا همینجای شغل میتوانید پیش گویی بزنید که برخی از مزایای Long tail keywords چیست. اپلیکیشن آموزش سئو البته بیایید باهم نگاهی به کلیه مزایای این نوع کلمه ها کلیدی بیندازیم.
۱- ترافیک کمتر؛ ولی نرخ تبدیل بیشتر!
به لحاظ شما یوزرها هنگام جست و جو در موتورهایی مثل گوگل، بیشتر با لغات کلیدی کوتاه سرچ می نمایند یا این که لغات کلیدی وقت گیر؟ برای مثالً کاربرانی که در ادامه شایسته ترین دربین مقام های بازار گوشی می باشند کدام یک از این دو عبارت را بیشتر سرچ می نمایند؟ “شایسته ترین تلفن همراه های فی مابین جایگاه” یا این که “شایسته ترین تلفن همراه های دربین جایگاه از دید دوربین ۲۰۲۲″؟
خب طبق تحقیق های صورت گرفته، اکثر یوزرها از لغات کوتاه برای جست و جویبار خویش به کارگیری می نمایند و درصد کمتری از یوزرها عبارات کلیدی دم بلند را عرضه می کنند. پس ادله این کلیه تأکید و سماجت بر Long tail keywords چیست؟ یک حقیقت دیدنی:
“طبق بررسی های انجام یافته، لغت ها کلیدی دم بلند، نرخ تبدیل بسیار بالاتری به نسبت بقیه عبارات کلیدی داراهستند.”
این یعنی صراحت دارد که برای مثالً صرفا ۴۰% از یوزرها یک واژه کلیدی زمانبر را سرچ می نمایند؛ ولی احتمالاً ۳۵% از این ۴۰% وارد تارنما شما می گردند و درصورتی که از سایتتان راضی باشند، از شما خرید هم می نمایند.
این در حالی میباشد که شاید ۶۰% از یوزرها یک کلمه و واژه کلیدی ساده و غیر زمان بر را سرچ نمایند؛ البته زیرا وبسایت های متعددی همین واژه کلیدی را گزینش کرده اند، شاید تارنما شما تنها بتواند ۲۰% از این ۶۰% را جذب نماید و تا مرحله خرید بکشاند.
“در صورتی از لغت ها کلیدی دم بلند به کارگیری نمایید، رقبای کمتر و شانس بیشتر برای جذب و تبدیل یوزرها خواهید داشت.”
۲- رقابت قدرتمند خیس با رقبای بلندمرتبه
دربعضی از حوزه ها، با رقبای قَدَرتری مواجه خواهید بود. دراین نوع بازارها موسسه ها بلندمرتبه حاصل جست و جویبار گوگل را به طور کاملً در مشت گرفته اند. این مجموعه ها میزان دارایی بسیار متعددی برای بازاریابی و سئوی خویش صرف می نمایند. براین اساس مبرهن میباشد که جلو زدن از آنها فعالیت دشواری خواهد بود.
به عنوان مثالً بازار مبلمان را فرض نمایید. همین درحال حاضر درین حوزه موسسه ها بزرگی میباشند که در مرتبه های نخستین گوگل قرار داراهستند. براین اساس در اینگونه بازاری نمی توانیم برای مثالً با به کارگیری از کلمه و واژه کلیدی “مبلمان کیفیت عالی” از آنان پیشی بگیریم. پس چه کنیم؟ آری؛ از لغت ها کلیدی Long tail استعمال کنیم و به نوعی رقبا را به دور بزنیم.
- ۱۷ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر