یکشنبه ۲۳ شهریور ۰۴

چه سایت‌هایی تحت تاثیر الگوریتم جدید گوگل برای موبایل‌ها قرار می‌گیرند؟


با اینکه الگوریتم تلفن همراه فرست گوگل اکنون بر روی تمامی وب سایت‌ها فعال گردیده، ولی اپلیکیشن آموزش سئو اثر این الگوریتم برای تمامی یکسان وجود ندارد. با ورود الگوریتم تازه می‌قدرت تارنما‌ها را به 4 مجموعه تقسیم کرد:

1- وب سایت‌هایی که ورژن تلفن همراه و دسکتاپ آنها یکسان میباشد
در صورتی‌که ورژن گوشی و دسکتاپ شما یک کدام از باشد، در‌این‌صورت‌ تغییری در نظارت گوگل از محتوای صفحه های شما شکل نمی‌گیرد. بعد از فعال شدن این الگوریتم، گوگل صحیح مانند قبلی (یعنی از روی ورژن دسکتاپ شما) به وبسایت شما امتیار میدهد.

بعلاوه می بایست این نکته قابل توجه را در حیث بگیرید که ریسپانسیو نبودن وب سایت شما از نگاه seo، یک نکته منفی میباشد و گوگل بخاطر این کمبود، امتیاز نیکی به وبسایت شما نمی‌دهد. تارنما varzesh3 از مثال تارنما‌هایی‌ست که ریسپانسیو نبوده و ورژن گوشی و دسکتاپ یکسانی دارااست.

2- تارنما‌های Responsive یا این که برخورد‌گرا
الگوریتم Mobile First Index تغییری در ادراک گوگل از محتوای تارنما‌های ریسپانسیو ساخت نمی‌نماید، چراکه محتوای این صفحه های در ورژن تلفن همراه و دسکتاپ یکسان میباشد و فقط طریق اکران آن فرق داراست. (مانند وب سایت زومیت)

در اینجا بایستی به یک نکته قابل توجه اشاره کنیم؛ درصورتی که وب سایت شما ریسپانسیو باشد اما در دو ورژن تلفن همراه و دسکتاپ محتوای یکسان نداشته باشد یعنی نصیب مهمی از محتوا در گوشی با به کارگیری از CSS نهفته گردیده باشد، ممکن میباشد منزلت تارنما بعد از جاری ساختن الگوریتم گوشی فرست، دست‌خوش تغییر‌و تحول خواهد شد.


کوشش می کنیم با یک نمونه این مضمون‌ را برایتان پر‌نور کنیم. فرض نمایید در ورژن دسکتاپ تارنما خویش ورقه‌ای با تیتر فراگیری مجانی بهینه سازی دارید. این کاغذ در عبارت «فراگیری seo مجانی» در گوگل دارنده درجه خیر بوده میباشد، البته وقتی‌که مخاطب با تلفن همراه وارد شیت می‌گردد نصیب‌هایی از محتوای آن نهفته گردیده و یا این که در دسترس وجود ندارد. وقتی‌که گوگل با الگوریتم تازه خویش این ورقه را نظارت می‌نماید متوجه مداقه این محتوا در برگه نشده و ممکن میباشد رده شما در حاصل کاوش تغییر و تحول نماید.

3- تارنما‌هایی که برای ورژن تلفن همراه، پباده سازی و نشانی مجزایی دارا‌هستند
در‌صورتی‌که با به کار گیری از گوشی خویش وارد فیسبوک گردید، می بینید که نشانی این وبسایت در مرورگرتان به m.facebook.com تغییر و تحول می‌نماید. دراین‌صورت میباشد که می گوییم ورژن دسکتاپ و گوشی تارنما شما دو نشانی جداازهم دارا‌هستند. ولی الگوریتم تازه گوگل چه حسی راجع‌به این واقعه داراست؟

در‌این موقعیت، گوگل فقط محتوایی که در نشانی مجزای گوشی وجود داراست را چک می‌نماید. براین اساس میتوان ذکر کرد که بعد از جاری ساختنِ الگوریتم منحصر گوشی، وبسایت‌هایی که از دو نشانی متعدد برای ورژن تلفن همراه و دسکتاپ خویش به کار گیری می‌نمایند بیشتراز دو وضعیت گذشته ذیل ذره‌فی مابین گوگل قرار می گیرند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.